سفارش تبلیغ
سفارش تبلیغ

سپیده ی صبح


بزرگ مرد تاریخ

 
 
لوگوی دوستان
گنجینه احادیث

جستجو گر گوگل

امارگیر حرفه ای سایت



معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش :

شوراهای دانش‌آموزی مظهر اراده ملی دانش‌آموزان دردستیابی به عدالت و پیشرفت است


معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز با حضور در مراسم نمادین چهاردهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس ایرانی داخل و خارج از کشور در دبیرستان پسرانه ملاصدرای (2) واقع در منطقه 14 آموزش وپرورش شهر تهران افزود: شوراهای دانش‌آموزی تجلی اراده ملی دانش‌آموزان برای دستیابی به گفتمان عدالت و پیشرفت است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زکریا یازرلو با اشاره به تصویب شوراهای دانش آموزی در سال 79 در شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف پیشبرد نظام راهبردی و مدیریت آموزشی و پرورشی،افزود: در وزارت آموزش و پرورش شوراها نماد ، معرف و نمایانگر مشارکت تمام آحاد و نهاد اجتماعی به نام مدرسه هستند.

وی، تعلیم و تربیت را مترصد تربیت دانش آموزانی با هویت اسلامی- ایرانی و آفرینش جامعه دانش بنیان در افق 1404 خواند وبا اشاره به اهمیت شوراهای دانش آموزی در آشنا کردن دانش آموزان به مسائل سیاسی و اجتماعی خاطر نشان کرد: بر اساس باورآموزش و پرورش اگر قرار است سرمایه فرهنگی در دل جامعه تعالی و گسترش یابد ابتدا باید زیر ساخت های آن فراهم شود.

 معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، نظام جمهوری اسلامی ایران را الگویی از مردم‌سالاری دینی دانست و تصریح کرد: مبانی علمی و یافته‌های پژوهشی وزین حکایت از این دارد که سرمایه فرهنگی هنگامی به ثمر می نشیند که دانش‌آموزان نسبت به دانش واژه‌ها، اطلاعات و فهم محتوا آگاهی یابند.

وی با اشاره به اینکه آگاهی از رویکرد های فرهنگی توسط دانش آموزان موجب افزایش تمایلات آنها به انجام فعالیت های فرهنگی می‌شود، خاطر نشان کرد: کارکرد های فرهنگی بامشارکت دانش آموزان در ایده پردازی، بدیعه، طراحی، اجرا و ارزشیابی به سرمایه فرهنگی تبدیل می شود.

 یازرلو با اشاره به اینکه رویکرد فعالیت های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: آموزش و پرورش با مجلس دانش‌آموزی و شوراهای دانش‌آموزی و انجمن های زیر مجموعه آن می تواند مولد سرمایه های فرهنگی و اجتماعی در درون مدرسه باشد.

 وی بر پیگیری وزارت آموزش و پرورش با افقی بلند و نگاهی عمیق به موضوع شوراهای دانش آموزی تصریح کرد: انتخاب اعضای شورای دانش آموزی جریانی است که افراد در صورت داشتن صلاحیت های لازم برای استیفای حقوق خویش مسوولیت می پذیرند و5 روز فرصت دارند تا اندیشه ها و ایده های خود را در زمینه پیشبرد اهداف مدرسه با دوستان خود در میان بگذارند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تربیت دانش‌آموزان در طراز جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی و نظام تعلیم و تربیت دو رکن مهم در تربیت دانش آموزان در طراز جمهوری اسلامی ایران است.

یازرلو اعضای شورای دانش‌آموزی را مشاوران امین اولیا مدرسه خواند و ادامه داد: اولیا مدرسه سیاست‌های خود در راستای پیشبرد اهداف متعالی مدرسه را با اعضای این شورا در میان می‌گذارند و آنها نیز باایجاد انجمن‌های فرهنگی، قرآنی، ورزشی وگردشگری راه رسیدن به این اهداف را هموار می کنند.



 

   نوشته شده در پنج شنبه 90/8/5  توسط  



آخرین مطالب


یا امام حسین ع
یا حسین
بیا بیا گل نرگس
نانو پزشکی
لغت نامه ی با مزه
این فرخنده روز بر مسلمانان مبارک
بازی های دوران کودکی...
قهرمانی والیبال دانش آموزی
65/8/4 عملیات فتح 2
59/8/4 عملیات 34 روزه ی خرمشهر
[عناوین آرشیوشده]

مقام معظم رهبری

درباره ما ...
 
 
آرشیو مطالب
 
نویسندگان